Životní styl

Hubnout jedině šetrně

Co se týče nejvhodnější doby na hubnutí, tak odborníci nedoporučují začínat s dietami v zimních měsících. Je to proto, že v důsledku změny stravovacích návyků může být oslabena imunita a viróza, nebo chřipka na sebe nenechá dlouho čekat.  Doporučuje se pro začátek tzv. Jednodenním půstem, kdy se popíjí jen čerstvě vymačkané ovocné a zeleninové šťávy.

hubnutí
 
Hlavně pozvolna a nastavení si reálných cílů! Není důležité, že dokážete těch pár nabraných kil shodit v rekordním čase, tímto se spíš vystavujete riziku jo-jo efektu.
 
Na  internetu je nesčetné množství stránek a odborníků, kteří se tímto tématem zabývají. Určitě stojí za zmínku a shlédnutí , kde je spoustu užitečných a zajímavých rad.

dieta
 
Každá změna se počítá!
Jídelníček, jako takový by měl denně obsahovat bílkoviny – není nutné mít naservírováno vždy maso, dá se nahradit třeba vejci, nebo tofu.
Minimálně jednou týdně by neměla chybět konzumace luštěnin a ryb.
Častěji si připravujte husté zeleninové polévky, které dostatečně zasytí a zelenina, jak je známo obsahuje vlákninu.
 
Přestaňte jídlo péct a smažit, ale zaměřte se na jinou úpravu. Vyzkoušejte vaření v páře, či vodě, grilujte na sucho, případně maso lehce potřete olejem a opečte na pánvi s nepřilnavým dnem.
 
Co do jídelníčku zařadit a co ne:
·         omezit alkohol
·         není nutné pít pouze vodu, pitný režim lze zpestřit bylinkovými čaji a ovocnými, či zeleninovými šťávami, které si můžete snadno připravit doma
·         bílé pečivo nahradit tmavým, celozrnným
·         knedlíky vyměnit za rýži, či brambory
·         vyzkoušejte netradiční přílohy, např. kus-kus, jáhly, nebo bulgur
·         na talíř si naložte jen poloviční porci přílohy, zbytek nahraďte zeleninou
·         nezapomínejte na čerstvou zeleninu a ovoce – je to zdroj vitaminů, minerálních látek a antioxidantů

sportování
 
Rada na závěr: pokud ke zdravé a vyvážené stravě přidáte pravidelný pohyb (alespoň dvakrát týdně), zaručeně se budete cítit dobře. Nemusí jít vyloženě o návštěvu fit centra, klidně začněte procházkami, brusle, nebo návštěva bazénu.
V poslední době se osvědčilo i cvičení doma, např. podle videí známých trenérů, mezi nejznámější patří Zuzana Light, Jillian Michaels, nebo vyzkoušejte nějakou z nepřeberného množství aplikací, které si můžete stáhnout do telefonu, či tabletu.
 

Hubnout jedině šetrně
Ohodnoťte příspěvek