Životní styl

Hubnout jedině šetrně

mornflake-vlocky-690x90-original-1494259544.jpg


Co se týče nejvhodnější doby na hubnutí, tak odborníci nedoporučují začínat s dietami v zimních měsících. Je to proto, že v důsledku změny stravovacích návyků může být oslabena imunita a viróza, nebo chřipka na sebe nenechá dlouho čekat.  Doporučuje se pro začátek tzv. Jednodenním půstem, kdy se popíjí jen čerstvě vymačkané ovocné a zeleninové šťávy.

hubnutí

 

Hlavně pozvolna a nastavení si reálných cílů! Není důležité, že dokážete těch pár nabraných kil shodit v rekordním čase, tímto se spíš vystavujete riziku jo-jo efektu.

 

Na  internetu je nesčetné množství stránek a odborníků, kteří se tímto tématem zabývají. Určitě stojí za zmínku a shlédnutí https://www.stherb.cz/hubnuti-neni-dieta-ale-zmena-celeho-zivotniho-stylu, kde je spoustu užitečných a zajímavých rad.

dieta

 

Každá změna se počítá!

Jídelníček, jako takový by měl denně obsahovat bílkoviny – není nutné mít naservírováno vždy maso, dá se nahradit třeba vejci, nebo tofu.

Minimálně jednou týdně by neměla chybět konzumace luštěnin a ryb.

Častěji si připravujte husté zeleninové polévky, které dostatečně zasytí a zelenina, jak je známo obsahuje vlákninu.

 

Přestaňte jídlo péct a smažit, ale zaměřte se na jinou úpravu. Vyzkoušejte vaření v páře, či vodě, grilujte na sucho, případně maso lehce potřete olejem a opečte na pánvi s nepřilnavým dnem.

 

Co do jídelníčku zařadit a co ne:

·         omezit alkohol

·         není nutné pít pouze vodu, pitný režim lze zpestřit bylinkovými čaji a ovocnými, či zeleninovými šťávami, které si můžete snadno připravit doma

·         bílé pečivo nahradit tmavým, celozrnným

·         knedlíky vyměnit za rýži, či brambory

·         vyzkoušejte netradiční přílohy, např. kus-kus, jáhly, nebo bulgur

·         na talíř si naložte jen poloviční porci přílohy, zbytek nahraďte zeleninou

·         nezapomínejte na čerstvou zeleninu a ovoce – je to zdroj vitaminů, minerálních látek a antioxidantů

z2-366x280.gif

sportování

 

Rada na závěr: pokud ke zdravé a vyvážené stravě přidáte pravidelný pohyb (alespoň dvakrát týdně), zaručeně se budete cítit dobře. Nemusí jít vyloženě o návštěvu fit centra, klidně začněte procházkami, brusle, nebo návštěva bazénu.

V poslední době se osvědčilo i cvičení doma, např. podle videí známých trenérů, mezi nejznámější patří Zuzana Light, Jillian Michaels, nebo vyzkoušejte nějakou z nepřeberného množství aplikací, které si můžete stáhnout do telefonu, či tabletu.

 

Hubnout jedině šetrně
Ohodnoťte příspěvek