Podnikání

Automobilka z Ruska


Není to ani tak dlouho, co byla dnes již Ruská federace v takovém ekonomickém propadlišti, že byl vůbec zázrak, že se ještě udrželo celistvé. Celého hegemona drží nad vodou pár bohatých oligarchů, kteří si udržují pěkné ruské zisky a tak, byť se celá ruská ekonomika dotýká vody čumákem, to nevypadá zas tak strašně. Alespoň tedy navenek. Dnes se ale podíváme do jedné ruské automobilky, která zažila úplnou renezanci
retro auta

Hoďte tam švédského manažera!

Dokument, který natočila také česká televize, ukazuje, jak moc je to v Rusku špatné, když člověk odkryje to nádherné pozlátko propagandy. Ruská automobilka Lada se už dlouho let potýká se špatnými výsledky a ztrátou několik miliard rublů ročně, což je ztráta, kterou jen tak někdo nespraví pěkným slovem k dělnickému lidu. Zaměstnanci chtějí dostat přidáno, technika stávkuje a ztracená sláva Lady je už dávno pryč.
ruská bazilika 
Proto pozvala Ruská federace do jedné z továren jednoho z evropských manažerů, aby to trošku vzchopil. Stalo se následující –
 

  1. Z třiceti tří tisíc zaměstnanců bylo vyhozeno na sedmnáct tisíc
  2. Lada provedla změnu managementu z 9 různých úrovní na 3
  3. Proběhla obrovská modernizace celého komplexu
  4. Lada roku 2016 spadá již kompletně pod francouzskou značku Renault, do té doby v ní byl napůl Renault a na půl Citroen
  5. Lada představila na 7 nových typů vozů
  6. Ztráty se podařilo dostat za pouhé dva roky na polovic

černá a bílá 
To vše se neobešlo bez bohatého protestu všech zaměstnanců. Propustit sedmnáct tisíc lidí jen tak, to není vůbec bez odezvy, hlavně, pokud spousta lidí strávila v automobilce celý život. Lidé byli pobouření. Chtěli totiž, aby se zvedaly platy, aniž by se cokoliv změnilo – jako například zatékající výrobní hala, zastaralé pásy, technika, která se používala naposledy v minulém století.
¨
Všichni vinili „švédského ďábla“, zatímco prezident Putin i ruští magnáti si jej jenom pochvalovali, protože dokázal znova nastartovat tuto automobilku, byť se ukazuje, že o Ladu ve světě zájem není a společnost je tak nadále i v roce 2018 ve ztrátách.